Zamane Çocukları “Nerede O Eski Oyunlar?” diye haykırdı
Bağcılar’da düzenlenen 17. Çocuk Şurası’nda öğrenciler, çocukları şiddete, depresyona hatta ölüme götüren dijital oyunların zararlarını anlattı.
Bağcılar’da düzenlenen 17. Çocuk Şurası’nda öğrenciler, çocukları şiddete, depresyona hatta ölüme götüren dijital oyunların zararlarını anlattı. Saklambaçtan körebeye kadar unutulmaya yüz tutan birçok oyunun çocukları sosyalleştirdiğini belirten öğrenciler, “Telkin ve bilinçaltı yöntemleriyle intihara sevk eden dijital oyunlar, çocuk ve gençlerin sağlığını bozarak, toplum varlığını tehdit ediyor” uyarısında bulundu.
Bağcılar Belediyesi tarafından Halk Sarayı’nda düzenlenen 17. Çocuk Şurası’nda farklı okullardan minik öğrenciler bir araya geldi. Geleceği inşa edecek sağlam nesilleri yetiştirmek amacıyla gerçekleştirilen programın açılış konuşmasını yapan eski AK Parti Milletvekili Feyzullah Kıyıklık, “Bütün bu meclisleri insanımız nerede ve ne konuşacağını iyi öğrensin diye yapıyoruz. İstiyoruz ki gençlerimiz istişare etme kültürünü oluştursun, birbirlerini tanısın, birbirlerine karşı sevgi duysun ve ülkesi için hep birlikte yeni kararları alarak ülkeyi bir adım daha ileriye götürsün” dedi.
İlçe Kaymakamı Mustafa Eldivan ise “Şunu açık yüreklilikle ifade etmek istiyorum ülkemizin geleceği sizin gibi pırıl pırıl gençlerin elinde olacaktır. Bu açıdan çok umutluyum. Bu gayretiniz ve başarınızda bizler idarecileriniz ve büyükleriniz olarak her noktada yanınızda olacağız” diye konuştu.
“Buralar söylenmenin değil söylemenin yeri”
Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı ise şunları söyledi: “Bağcılar’da silsile yoluyla hizmetleri devam ettirecek güzel nesiller yetiştirmenin hep heyecanını yaşıyoruz. Bağcılar’da nasıl bir yönetim istendiğine yönelik olarak herkesin fikrine saygı duyuyor ve hizmet ettiğimiz kesimin kendi düşüncesiyle fikirlerini ve arzularını görebilmek adına bu programları önemsiyoruz. İşte buralar söylenmenin değil söylemenin yeri. Güzel olan da bu”
AK Parti İlçe Başkanı İsmet Öztürk, “17 yıldır devam geden güzel bir gelenek. Başından bugüne kadar bu kültürün, geleneğin devam etmesine katkısı olan yetkililere teşekkür ediyoruz. İstişare kültürü bizim kültürümüz içerisinde bulunan olmazsa olmazlardandır” diye konuşurken İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa Yılmaz da “Siz sevgi değer gençlerimizin yavrularımızın yarının Bağcılar’ında yarının dünyasında nasıl bir dünya nasıl bir Bağcılar tasavvur ettiğini görmek arzumuz. Zaten istişarenin hedefi de bu” dedi.
Konuşmalarının ardından Bağcılar Belediyesi Çocuk Meclisi Başkanı Zeynep Yaren Gümüş’ün arkadaşlarını selamlamasının ardından araştırma yapan öğrenciler sahneye çıktı. Füruzan Sadıkoğlu Ortaokulu öğrencileri “Çocuklarda Dijital Oyun ve Şiddet”, Öznur Kahraman İmam Hatip Ortaokulu “Çocuk ve Özgüven”, Münir Nurettin Selçuk Ortaokulu “Motivasyonu Eksik Çocuklar” ve Bağcılar Borsa İstanbul Ortaokulu öğrencileri ise “Engel Tanımayan Çocuklar” konularında yaptıkları araştırmayla ilgili sunumlar yaptı.
“Şiddet, uyuşturucu ve cinsel istismarlar bazı oyunların içine gizleniyor”
Sunumda en çok dikkat çeken konu ise geleneksel oyunlar ile dijital oyunların karşılaştırıldığı “Çocuklarda Dijital Oyun ve Şiddet” konusu oldu. “Oyun insanların beden ve kafa yeteneklerini geliştirmek amacını güden; hesap, dikkat, rastlantı ve beceriye dayanan, çoğu kez oyalanmak için oynanan aynı zamanda tat veren bir tür yarışmadır. Çocukların kendi çevrelerini anlamlı hale getirme ve bu çevre içinde nasıl yer alacaklarını öğrenme şekli olduğuna dair tanımlar da vardır” diyen 3 öğrenci, saklambaç, körebe, sek sek ve benzeri oyunları buna örnek gösterdi.
Teknolojinin her geçen gün hızla ilerlemesi, şehirleşme ve oyun alanlarının yetersizliği nedeniyle geleneksel oyunların yerini bilgisayar ile internet yoluyla oynanan oyunların aldığının vurgulandığı sunumda şu tehlikeye dikkat çekildi: “Telkin ve bilinçaltı yöntemleriyle intihara sevk eden dijital oyunlar, çocuk ve gençlerin sağlığını bozarak, toplum varlığını tehdit ediyor. Bazı bilgisayar oyunları ile gençler, oyun üreticisinin bilinçli tercihi ile ruh sağlıkları bozulmak suretiyle, intihara yönlendirilebilmektedir. Oyun kılıfı altında kendileri hakkındaki kişisel bilgileri Phishing yoluyla çalınan gençler tehdit, şantaj ve siber zorbalık yoluyla tuzağa düşürülerek, intihara sürüklenebiliyorlar. Ayrıca şiddet, uyuşturucu ve cinsel istismarlar bazı oyunların içine gizleniyor”