Raylı Sistem İçin Geri Sayım Başladı
Raylı Sistem İçin Geri Sayım Başladı
Mersin Büyükehir Belediye Bakan Burhanettin Kocamaz’n Mersin’e sözünü verdii en önemli projelerden biri olan Hafif Rayl Sistem Projesi için 2018 yl sonunda yapm ihalesine çklmas hedefleniyor.
Ulam Master Plan’n revize eden ve bu kapsamda Hafif Rayl Sistem Projesi’ni hazrlayarak Çevre ve ehircilik Bakanl’na sunan Mersin Büyükehir Belediyesi, Hafif Rayl Sistem Projesi için çalmalarna hz kesmeden devam ediyor.
Çevre ve ehircilik l Müdürlüü’nün ÇED raporuna gerek olmad yönünde onay verdii proje için çalmalarna youn bir programla devam eden Büyükehir Belediyesi, Hafif Rayl Sistem Projesi’ni tamamladnda Mersin’in trafik sorunu kökten çözülmü olacak.
Mersin Büyükehir Belediyesi Mays 2016’da Çevre ve ehircilik Bakanl tarafndan onaylanan Ulam Master Plan kapsamnda hazrlad Hafif Rayl Sistem Projesi’nin Uygulamaya Esas Kesin Projelerinin Hazrlanmas i halesini geçtiimiz hafta gerçekletirdi.
2021 ylnda Mersinlilerin hizmetinde olacak
Ulam Master Plan kapsamnda hazrlanan ve Mersin trafii için uzun soluklu çözüm getirecek olan Hafif Rayl Sistem Projesi’nin hazrlanmasnn ardndan 7 ay içerisinde projelerin bitirilmesi öngörülüyor. 2018 yl Kamu Yatrm Program’na alnmas için bavurusu yaplan rayl sistem projesinin yapm ihalesi sonuçlandktan sonra en ksa sürede inaatna balanacak.
Hafif Rayl Sisteme bal transfer merkezleri oluturulacak
Mezitli-TCDD Gar arasnda toplam 16,24 kilometre uzunluunda olacak olan hat Mersin Gar’ndan balayacak ve stiklal Caddesi’ni takip edecek. Gazi Mustafa Kemal Bulvar’na ulaan hat Forum Alveri Merkezi yönünde ilerleyecek ve Mezitli’de son bulacak. Hattn ana hizmet bölgesi konut alanlar, önemli kentsel aktivite alanlar ile merkezi ticari ve i alanlarnn da içerisinde bulunduu fonksiyonlar olup, güzergâh batda Mezitli Soli ve çevresine, Mersin Üniversitesi Yeniehir yerlekesine, Forum AVM ve Marina’ya hizmet verecek. Güzergâh boyunca 4 istasyon yeraltnda, 7 istasyon hemzeminde ve 1 istasyon ise viyadükte yer almaktadr. Hat Mersin Ulam Ana Plan kapsamnda güzergâh üzerinde yaplmas önerilen Mezitli Soli transfer merkezi, Gar ve Eski Otogar Ana Transfer Merkezi sayesinde rayl sistemin, tren gar hatt, dou, kuzey hatlar, ilçe otobüs hatlar ile entegrasyonu salanacak.
Mersin’in önümüzdeki yllardaki geliimi göz önüne alnarak seçilen hattn güzergâh, vatandalarn kulland önemli ulam ana arterleri, nüfus, çalan ve istihdam says, hanedeki ve okuldaki örenci saylar, araç says, otomobil sahiplii, 1000 kiiye düen otomobil says ve hane halk geliri gibi deikenler göz önünde bulundurularak seçildi.
Mezitli-Tren Gar aras 21 dakika olacak
Mezitli-Gar Hatt boyunca belirlenen 12 adet istasyon bulunuyor. stasyon noktalar güzergâh çevresindeki arazi kullanmlar dikkate alnarak, en kesitin ve mülkiyet durumunun uygun olduu noktalarda, toplu tama planlamas ilkeleri dorultusunda youn mesafelere göre belirlendi. Belirlenen araç tiplerine göre oluturulmu peron boylar 30 metre uzunluunda 4 araçlk dizilere göre 125 metre peron boyu ile istasyon boylar Aç-Kapa stasyon (170 metre), Tünel stasyon (192 metre) ve Hemzemin stasyon (125 metre) olacak ekilde tasarlanmtr.
Proje koullarna göre iletme hz 42,7 km/sa olarak hesapland. Tek yönde yaklak 21 dakika süren hattn toplam gidi dönü süresi yaklak 45 dakika olacak. Hattn açl ylnda iletmenin zirve(en youn) saatteki sefer skl 5 dakika olup günde (4’erli araçlardan oluan) 10 dizi çalacak. 2030 ylndaki yolcu rakamlarna göre zirve saatteki sefer skl 13 dizi ile 3,75 dakikada bir olacak. Zirve saatteki sefer saysnn en fazla olaca 2050 ylnda seferler aras süre 2,86 dakikaya düecek ve iletmede zirve saatte 21 sefer yaplacak. Buna göre sistemin açl ylnda zirve saatte tek yönde 14 bin184 yolcu tanacak ve bu deerin ana plan hedef yl olan 2030’da 18 bin 574 yolcuya; 2050 ylnda ise 24 bin 763 yolcuya ulamas hedefleniyor.