- Makaleyi Paylaş
- Facebook'ta Paylaş
- Twitter'da Paylaş
- 09 May 2020, Saturday 3:05
Yazıda Hakimiyet Milletindir gazetesi Hakimiyet olarak kullanılmıştır. Başlıklarında görüleceği gibi Hakimiyet kelimesinde ^ işareti kullanılmamıştır. 1950-1960 yılları arası yayınlanan ANT-Yeni ANT ve Hakimiyet gazetelerinden derlenmiştir.
Çocukluğum İnegöl’de geçti. İkinci Dünya Savaşı yıllarında yapılmış beton piste sahip bir havaalanı vardı. O yıllarda asfalt pist yoktu sanırım. Benzer bir hava alanı da İnegöl’e yakın Yenişehir’de mevcuttu. Yenişehir havaalanı 1944 yılında yapılmış. İnegöl’deki pistte belki bundan birkaç yıl önce yapılmış olabilir. Şimdi yerinde İnegöl Organize Sanayi Bölgesi var. Burada bisikletlere daha sonra motosikletler binerdik. Bize neredeyse sonsuz gözüken pist, Kalburt deresinde biterdi. Köylülerin ürün kuruttukları piste 1969 yılında Türkkuşu uçakları indi. Şehrin üstünde ilan dağıttılar, isteyenleri on liraya şehir üzerinde uçurdular.
Ellili yıllarda Bursa Türkiye’nin beşinci büyük kentiydi. Her ne kadar İstanbul’a yakın gözükse deMudanya’dan deniz yoluyla ulaşım beş saati buluyordu. Karayoluyla 8-9 saati buluyordu. En kısa ulaşım havayoluydu. Bursa-İstanbul arasında uçak seferleri yapılıyordu.Bursa-İstanbul arası uçakla 25 dakikaydı. Yeşilköy’den İstanbul merkezine ulaşmak bir saat sürüyordu.
Türk Hava Yolları
THY’nin kuruluş ve altmışlı yıllara kadar olan öyküsüne kısaca değinelim.
Yeşilköy Havaalanı dünyanın ilk hava alanlarından birisidir. Doğal olarak askeri havaalanıydı. İstiklal Harbinden sonra sivil uçuşlara açıldı. Yeşilköy’den 3 Şubat 1933 günü Türk Hava Yolları’nın 5 koltuklu King Bird tipi uçağı, Eskişehir aktarmalı olarak Ankara’ya uçtu. THY, 180 bin TL’lik bütçesi, 7 pilotu, 8 makinisti, 8 memuru ve 1 telsizcisi olmak üzere toplam 24 kişiden oluşan ekibiyle yola çıkmıştı.
1933’te Milli Savunma Bakanlığına bağlı “Devlet Hava Yolları İşletmesi” olarak kurulan şirketin ilk bütçesi sadece 180 bin liraydı. 1945 yılında 18 bin olan yolcu sayısı, alınan yeni uçaklarla 1946 yılında 37 bin olur. İlk yurt dışı seferi olarak Ankara-İstanbul-Atina uçuşu yapılır. 1951’de 720 koltuk sayılı 33 uçaktan oluşan filo Lefkoşa, Beyrut ve Kahire gibi yeni noktalara uçmaktaydı.
İlk uluslararası havalimanı, İstanbul Yeşilköy’de hava trafiğine açıldı. Haca limanı, yüksek standartlarda bir piste, modern bir yolcu terminaline, bakım hangarlarına ve elektronik telsiz donanımına sahipti.
1953’te hac ibadetini gerçekleştirme isteyen vatandaşlar için hac seferlerine başlanır. Şirket, 1955’te Devlet Hava Yolları Umum Müdürlüğünün adı Türk Hava Yolları olur.
1957 yılı itibarıyla Türk Hava Yolları filosunda 19 adet DC-3 ve 7 adet yolcu uçağı, 2 adet kargo uçağı olmak üzere toplam 28 adet uçak bulunuyordu. Daha sonra tepkili motorlara geçildi. Taşınan yolcu sayısı 1956 yılına göre iki kat artarak 394 bine ulaşır. 1960’da 6 adet F-27 uçağı da filoya katıldı.
İkinci Dünya Savaşı bitmiş, deyim yerindeyse, “Ülke derin bir nefes” almıştır. 1940’lı yılların sonunda Bursa’ya uçak seferleri başlar. Uçaklar 14-15 kişilik uçaklardır.
1970’li yılların başlarında Türk Hava Yolları F-27 tipi uçaklar ile günde 4 kez düzenlediği İstanbul – Bursa seferlerini 1974 yılında bu uçakların hizmet dışı kalması ile F-28 tipi uçaklarla yapmaya başladı. Ancak Bursa Havaalanı jet motorlu F-28 tipi uçakların iniş ve kalkışlarına elverişli değildi. Bu uçakların bu havaalanına uygun olmaması yıllar geçtikçe seferlerini azaltılmasına sebep oldu. 1974 yılında günde 3 sefer yapılıyorken 1975 yılında günde 1 sefere, 1976 yılında sadece hafta sonları üç sefere, 1977 yılının başlarında ise haftada 2 sefere inmişti. Ve 1977 yılı yaz sezonu programında Bursa sefer programında yer almadı.Yeni yapılan yollar, modern otobüsler ve artan özel araçlar, artık hava yoluyla İstanbul’a gitmeyi cazip olmaktan çıkarmıştı.
Bursalı iş adamları önce THY’nın sefer yapması için uğraştılar ve umudu kesince kendileri havayolu şirketi kurdular.
Yapımına 1995’te başlanan Yenişehir havaalanının 2001’de tamamlanması üzerine Bursa Havaalanı personeli buraya kaydırıldı. Sönmez Havayolları 2005’te resmen kapandı.
Bu kısa bilgiden sonra ellili yıllara dönelim.
Ellili yıllarda Bursa yerel basınında sinema konusunu araştırırken Bursa’da uçan daire olaylarını ve ikisi şehir merkezinde olmak üzere çok sayıda uçak kazasının olduğunu öğrendim. Taradığım yerel gazetelerde ayrıca uçan daire haberlerini de okudum. Seksenli yılların sonunda yine uçan daire haberine rastladım. İki yapraklık Hakimiyet Milletindir ve ANT (Daha sonra Yeni ANT) gazeteleri uçaklarla ilgili haberlere geniş yer ayrılıyordu.
Uçak kazalarının ikisi Bursalılar tarafından iyi bilinir. ANT gazetesi, o yıllarda kendi uçağını yapan, özel havayolu taşımacılığı yapan Vecihi Hürkuş’a ait olan bir uçakla promosyon ilanları dağıtmak ister. Havadan el ilanı dağıtılırken uçak günümüzde var olmayan Atatürk Stadyum’u etrafında el ilanlarını atarken elektrik tellerine takılır ve düşer.
Diğeri de 1959 yılında Fomora’ya düşen ve 29 kişinin ölümüne, onlarca kişinin yaralanmasına sebep olan ikinci kaza. Bunları ayrıca yazdım.
*
Kore Savaşından sonra Türkiye’de hem savaş uçağı hem de yolcu uçağı sayısı artar.
Eskiyen, 4 motorlu 15 kişilik uçaklar Hollanda’ya tamire giden, gazetede haber olur. (17 Haziran 1954)
28 Mart’ta Hürkuş firmasının şehrimize günde on kere dolmuş uçakların sefer yapacağını okuyoruz. (Hakimiyet)
İngiltere’den yeni yolcu uçakları gelir, doğal olarak yerel basında haber olur. Gelen Heron tipi 14 kişilik uçaklardan ikisi Bursa-İstanbul arasında uçacaktır. (20 Mart 1955 Hakimiyet)
30 Nisan tarihli ANT gazetesi Hürkuş uçaklarının gösteri uçuşlarını haber yapar. Vecihi Hürkuş’un kurduğu “Hürkuş” acentası kendilerini tanıtmak için çeşitli illerde tanıtım uçuşları yaparlar. Bursa’da basın mensuplarını uçakla uçururlar.
6 Temmuz tarihli Hakimiyet gazetesinde güzel bir haber yer alıyordu. İstanbul-Bursa uçuşları dörde çıkıyor.
18 Kasım tarihli Hakimiyet gazetesinde İstanbul’dan Bursa’ya gelen yolcu uçağının iniş esnasında tekerleklerinin açılmadığını, pilotun sonunda gövde üzerine iniş yaptığını ve kazanın hafif atlatıldığını öğreniyoruz.
12 Ocak 1957 tarihli Hakimiyet gazetesinde DHMİ Bursa Meydan Müdürlüğünün Hava meydanı yolcu salonundaki büfeyi kiraya verdiğini yazıyordu.
Ülkedeki ekonomik sıkıntılar günlük yaşamda kendini gösterirken, hava yolumuz da bundan etkilenir. (16 Ocak 1957 Hakimiyet)
12 Şubat 1958 tarihli YeniAnt‘ta, sis yüzünden gemi ve uçak seferleri yapılamadığı haber olur.
THY; her geçen gün yeni uçaklarla güçlenmektedir. Yeni uçaklar için kaptan pilotlar için açılan kurs 25 Şubat 1958 tarihli Hakimiyet gazetesinde haber olur.
13 Mart tarihli Hakimiyet gazetesinde Bursa’daki havaalanınında içinde bulunduğu 22 hava alanını tevsi ve inşa edileceği haberi yer alıyordu.
11Nisan tarihli Yeni Ant gazetesinde Bursa’ya sefer yapan Heron uçaklarının yanı sıra yeni gelen Dakota uçaklarının da sefer yapılacağını okuyoruz.
Ülkedeki ekonomik sıkıntılar YHT’ti de etkiler ve uçak biletlerine zam yapılır.12 Haziran tarihli Hakimiyet gazetesinde haber okur.
15 Temmuz tarihli Hakimiyet gazetesinde Bursa-İstanbul arasında karşılıklı altışar sefer yapıldığını, ayrıca Bursa-Ankara ve Bursa-İzmir uçak seferleri olduğunu görüyoruz.
29 Temmuz 1958 tarihli Hakimiyet gazetesinde Abolyont gölüne düşen bir jet uçağının haberini okuyoruz. Göle atlayan pilotu balıkçılar kurtarır.14 Ağustos tarihli Hakimiyet Gazetesinde İngiltere’den alınan ve “SEV” adı verilen uçağımn Yeşilköy’e indiğini okuyoruz. Sev uçağı, çok yakın bir tarihte tekrar gazete manşetlerinde olacaktır.
20 Ağustos tarihli Hakimiyet, uçak seferlerinin yeniden düzenlenmesini haber yapar. Bursa-İstanbul -İzmir seferlerinin yeni saatleri haberde yer alır.
5 Eylül 1958 tarihli Hakimiyet gazetesinde Türkkuşu uçaklarının Bursa’ya geleceğini okuyoruz. 6 Haziran’da “THK ileri gelenleri şehrimizde”, 8 Eylül’de ise “Türkkuşu uçaklarının yarın şehrimizde olacağı” haberlerini okuyoruz. Uçaklar 11 Eylül’de ki Bursa’nın kurtuluş bayramına katılmak için geldiklerini öğreniyoruz.
Bursanın lodos’u meşhurdur, 17 Ekim günü Bursa’da bir lodos fırtınası yaşanır. 18Ekim tarihli gazetede Lodosun, şehirde hasar yaratır ve uçak seferlerini aksattığı okuyoruz.
Sis ve lodos, Bursa’da uçak seferlerini aksatan iki unsurdu. Uçakların küçüklüğü lodos olduğunda iniş ve kalkışı tehlikeye sokuyordu.
28 Kasım ve 22 Aralık tarihli Hakimiyet gazetesinde sisi yüzünden uçak seferlerinin yapılamadığını okuyoruz.
Bursa’nın lodosları meşhurdur. Bazen uçakların inmesini de önler. (10 Ocak 1959 Yeni Ant)
Ekonomik durum uçaklara zam yapmayı gerektirir. Bu sefer yolcu sayısı azalır. Bu durumda doğal gazetelerde haber olur. (7 Mart 1959 Yeni Ant)
THY, yolcu ücretlerine, PTT’de posta ve koli ücretlerine zam yapar. (11 Eylül 1959 Yeni Ant)
Sis uçak seferlerini aksatır ve Nisan tarihli Yeni Ant’ta haber olur.
18 Şubat 1960 tarihli Hakimiyet gazetesinde , “Londra’daki uçak kazası şehitleri anıldı” haberi yer alıyordu.
3 Nisan’da sis yüzünden uçak seferlerinin aksadığı Yeni ANT gazetesinde yer alıyordu.
15 Mayıs 1960 tarihliHakimiyet gazetesinde İstanbul-Bursa seferini yapan 10.35 kalkışlı uçağın 15 dakika tehirli geldiği öğreniyoruz.
5 Temmuz tarihli Hakimiyet gazetesinde” Bursa’dan Ankara ve İzmir’e yapılan uçak seferlerinin iptal edildiğini” yazıyordu. Bu seferler daha sonra yapılmadı.
9 Eylül tarihli Hakimiyet gazetesinin verdiği bilgiye göre günlerin kısalması nedeniyle uçakların kalkış saatlerinde değişiklik yapılır.
15 Kasım 1960 tarihli Hakimiyet gazetesi kış tarifesinin başladığını bildiriyordu.
Bursa’da Türkiye’nin planlı ilk organize sanayi bölgesi olan “Pİlot Sanayi” kurulmaktadır. 1962 yılında Yolculardan bir iş adamı rica eder, pilot rotayı hafifçe değiştirir ve havadan, kurulmakta olan Sifaş Fabrikası’nın resmini çekilir (fabrika iki yıl önce yıkıldı)
- ANT Gazetesi
- Bursa Hakimiyet Gazetesi
- Hakimiyet Gazetesi
- Kaldırım, Selen, Geçmişten bugüne Türk Hava Yolları
- Olay Gazetesi
- Yeni Ant Gazetesi
https://www.belgeseltarih.com/lodos-estiginde-ucaklar-bursaya-inemezdi/
MAKALEYE YORUM YAZIN
-
17.05.2020 Mezarında bile rahat bırakılmayan Şehzade Cem Sultan
-
09.05.2020 Bursa Basınından Uçan Daire Haberleri
-
18.04.2020 Bursa'nın Dağ Yöresinde Sinema
-
18.04.2020 Bir zamanlar Bursa'da deve güreşi de yapıldı
-
17.04.2020 Antik Çağlardan Günümüze Gelen Bir Kavim: Sahalar
-
17.04.2020 Bursa'da fil cinayeti! Arşivden yansıyanlar…
-
17.04.2020 Kültürpark'taki boa yılanları nasıl öldü?
-
10.04.2020 Yerel Basın Arşivi: Bursa defineleri nerelerde çıktı?
-
05.04.2020 Şeyh Bedrettin Vakası öncesi Rumeli'ne sürülen dini gruplar
-
05.04.2020 Bursa'ya sürgün edilen şeyhülislamlar
-
05.04.2020 Bursa'da medfun mollalar
-
27.02.2020 Pazırık Halısı ve Kurganı
-
27.02.2020 Tirilye Sinemaları
-
27.02.2020 Bursa'da Havayolu Taşımacılığı, Uçak Kazaları ve Anılar
-
27.02.2020 İnegöl'de müderrislik yapan mollalar
-
02.11.2019 Bir Mübadele Öyküsü: Langaza'dan Çeşnigir Köyü'ne
-
20.10.2019 Kızılbaş ayrımı Bursa'da başladı: Kızıl börk-Ak börk ayrılığı
-
20.10.2019 Nostalji… İnegöl Sinemaları…
-
06.08.2019 Kurşunlu sinemaları ve Kurşunlu'da bir gezinti
-
14.07.2019 Osmanlı Devletinin Kuruluşu: Aşiretten mi Yoksa Uç Beyliği mi?
-
10.07.2019 Bursa'da çekilen filmler
-
02.07.2019 Fergana
-
30.05.2019 Philips demek Eindhoven demek
-
29.05.2019 Utrecht'te Runik Yazı
-
28.05.2019 Bir Hollanda gezisi ve Rembrandt
-
28.05.2019 Bu dünyadan Hadi Türkmen geçti
-
28.05.2019 Mustafakemalpaşa'da Çekilen Filmler
-
25.05.2019 Kızılderililer ve Ön Türkler
-
17.05.2019 Osmanlı ve Teşkilatı Mahsusa'nın Müttefiki Küçük Han
-
27.04.2019 Keles Sinemaları (Nostalji)
-
14.04.2019 Memlûkler
-
14.04.2019 Osmanlı tahtına göz diken Giraylar
-
07.04.2019 Semerkand'dan Kastamonu'ya Astronom Şirvani
-
24.03.2019 Bursa Orhangazi Sinemaları
-
24.03.2019 Fransız tarihçilerin gözünden Osmanlılar'ın Mısır'ı fethi
-
16.03.2019 İznik Sinemaları ve Anılar
-
15.03.2019 Yenişehir, Anılar ve Sinemaları
-
13.03.2019 Osmanlı'da Nüfus Sorunu Üzerine
-
13.03.2019 Şeyh Bedrettin (1358/59 – 1416)
-
13.03.2019 93 Harbi (1877-1878) Öncesi Anadolu
-
09.03.2019 Unutturulan Cihangir Osmanlı Padişahı
-
09.03.2019 Halide Edip'in romanı… Mustafa Kemal Paşa ve "Vurun Kahpeye"
-
06.03.2019 Tankut Sözeri – Hayatı… Eserleri…
-
27.01.2019 Bursa Geçit'te Bir Sinema
-
05.01.2019 Padişah II. Mahmut Dönemine Farklı Bir Bakış
-
01.01.2019 Anadolu'dan Semerkand'a, Semerkand'dan Anadolu'ya bilime yolculuk
-
30.12.2018 Runik Yazıyı Okuyan Adam: Kazım Mirşan
-
30.12.2018 Meclis-i Mebusan'da bir oturum ve Ahmet Vefik Paşa
-
19.12.2018 Hüsnü Züber – "Yaşarken mezar taşını yaptıran adam!"
-
14.12.2018 Leon Cahun'a göre Avrupa'da Ön-Türk izleri
-
09.12.2018 Osmanlı'nın son Mekke Şerifi Ali Haydar Paşa, Fahrettin Paşa ve Medine Müdafaası
-
09.12.2018 Anna Komnena zamanında Balkanlarda Türkler
-
25.11.2018 Keles-Taşkent Hattı
-
25.11.2018 Malta Sürgünleri
-
25.11.2018 Malta'ya sürülmeden Samsun'a
-
18.11.2018 Sinema işletmecisi Bahri Akkuşoğlu'nun gözünden Bursa'da sinema dünyası
-
18.11.2018 Katip Çelebi'nin izinden giden Bursalı müellif Mehmet Tahir Efendi
-
18.11.2018 Bursa'da Medfun Sadrazamlar ve Vezirler
-
13.10.2018 Kurtuluş Savaşı ve Demirkapı Köyü
-
13.10.2018 Rydakos Çayı'ndan İskele Mahallesi'ne Kocasu'nun yolculuğu
-
13.10.2018 Güllüce Köyü, Mustafakemalpaşa ve Anılar
-
12.10.2018 Yeniçeriler ve yeniçeri isyanlarına farklı bir bakış
-
25.09.2018 Bursa'da nostaljik bir gezinti
-
25.09.2018 Doğu Anadolu'da Kurulan Şuralar
-
25.09.2018 Emperyalizmin Tarih Anlayışı
-
26.08.2018 Batı Anadolu Halkı, İonlar
-
21.08.2018 Bursa'da son ipek filatürcü
-
21.08.2018 İngilizlerle ayrı bir barış antlaşması yapmak istiyordu, ölü bulundu
-
21.08.2018 Güvem Köyü'nden bir mucit
-
21.08.2018 "Herkes Geldi Ama Zuhram Gelmedi"
-
20.08.2018 Meyhane Kültürü – Bursa'da Meyhaneler
-
13.08.2018 Semerkant Rasathaneleri ve Medreseleri
-
24.07.2018 Kor Paşa, Çadır Yıkan Paşa, Bursa'yı Ayağa Kaldıran Paşa
-
24.07.2018 Yıldırım'ın ve Timur'un şairi Ahmedi
-
24.07.2018 TOY – Özbek Düğünü
-
15.07.2018 Bursa'nın Bayram Yeri: Pınarbaşı
-
15.07.2018 Enver Paşa'nın gerçekleşmeyen hayali: Resne'ye dönüş
-
15.07.2018 Tarih Yazımının Değişimi: 19. Yüzyıl
-
08.07.2018 Hemşinlilerin Kökeni… Doğu Ülkeleri Tarihinin Altın Çağı
-
08.07.2018 Kafkas arkeolojisi üzerine
-
08.07.2018 Mevlit Yazarı Süleyman Çelebi'nin Türbesi Nasıl Yapıldı
-
08.07.2018 Türkiye'de Panayır Kültürü
-
08.07.2018 Bursa'da Gizli Nikah ve Sinemacı Bahri Eşiyok'un Gözünden Bursa Sinemaları
-
24.06.2018 Çerkeslerde Düğün-Yemek-Giysi Kültürü
-
24.06.2018 Binek taşları ve Bursa'daki son binek taşı
-
24.06.2018 Cumhuriyet ekonomisi başlarken
-
22.06.2018 Yeni komedi türü: Tarih kitaplarındaki çeviri hataları
-
19.06.2018 İpek Yolu Devletleri ve İpek Savaşları
-
17.06.2018 Kafkasya'dan İspanya'ya, Anadolu'dan Orta Doğu'ya dolmenler
-
17.06.2018 Evliya Çelebi'den günümüze Bursa'nın kıraathaneleri ve kahve kültürü
-
16.06.2018 Bursa Kız Lisesi Korosu
-
16.06.2018 Bursa Kız Lisesi Bandosu
-
16.06.2018 Kapalıçarşı yangınından sonra Yorgancılar Çarşısı nasıl açıldı
-
16.06.2018 2. Dünya Savaşı'ndan hüzünlü bir öykü: Kravat
-
16.06.2018 Osmanlı'nın kuruluş yıllarında Bursa'da sağlık
-
08.06.2018 İnegöl'de çekilen filmler
-
05.06.2018 Bizans ve Bursa İpekçiliği
-
05.06.2018 1.Dünya Savaşı'nda Batı Trakya
-
31.05.2018 İnegöl'de nostaljik bir gezinti ve Kent Müzesi
-
31.05.2018 Gemlik'in sinema geçmişine dair anekdotlar
-
23.05.2018 Misi Etnografya Evi
-
23.05.2018 Mevlit Yazarı Süleyman Çelebi ve Kazım Baykal
-
16.05.2018 Bursalı Osmanlı tarihçisi Neşri
-
16.05.2018 Türkiye ve Dünyada Çerkes Diasporası
-
16.05.2018 Bursalı Tahir Bey ve Balıkhane Nazırı Ali Rıza Bey'in gözünden Karagöz ve Hacivat
-
08.05.2018 Kafkasya'dan Anadolu'ya: Zekeriya Efendi
-
08.05.2018 Bursa'dan Tamgalısay'a yolculuk notları
-
15.04.2018 Teşkilat-ı Mahsusa ve Türkistan
-
14.04.2018 Bulgar-Yunan çetelerine karşı… Son Osmanlı akıncıları
-
14.04.2018 Mary A. Walker'ın Bursa anıları ve Karadeniz boyundaki son Oğuz devleti
-
14.04.2018 Bursa'dan Kırım tahtına: İslam Giray Han
-
14.04.2018 Çerkes ve Gürcü köle ticaretinin yasaklanışı (1845-1855)
-
07.04.2018 Anadolu'da ‘Erken' Hurri Kültürü
-
07.04.2018 Ermeni tehciri üzerine
-
06.04.2018 Kuşçubaşı Hacı Selim Sami Bey (1877-1927)
-
05.04.2018 Onlar yaşarken efsaneydiler
-
04.04.2018 Adıgelerde Nart Efsaneleri
-
04.04.2018 Semerkant'tan Anadolu'ya
-
04.04.2018 Nexhaylar'ın kızı
-
04.04.2018 Kıpçak Ermeniler
-
03.04.2018 Vubıhlar / Ubıhlar
-
03.04.2018 Muy Mübarek
-
02.04.2018 18.Yüzyıl sonu Osmanlı-Kafkas ilişkileri ve Ferah Ali Paşa
-
02.04.2018 Yitirdiğimiz Osmanlı Kenti: Bursa
-
02.04.2018 Kurtuluş Savaşı'nda Batı Trakya'da Kuva-yı Milliye
-
30.03.2018 Kuzey Kafkasya Cumhuriyeti (1917-1920)
-
30.03.2018 Kırım Hanları ve Çerkesler
-
30.03.2018 II. Beyazit döneminde Kafkasya
-
27.03.2018 Üçüncü Batı Trakya İdaresi
-
27.03.2018 Yeşim Taşı
-
27.03.2018 Boğanın boynuzları – Sümerler – "Tarih Türklerle Başlar"
-
26.03.2018 Bursa'da özel radyoculuğun öncülerinden Mehmet Önür-Cemal Elmas
-
26.03.2018 İkinci Batı Trakya Devleti
-
25.03.2018 Ürdün'den Bursa'ya Kafkas tarihçisi Mahmut Bi
-
25.03.2018 İstiklal mahkemelerinde "İzmir Suikasti" davası
-
25.03.2018 Harf Devrimi ve Millet Mektepleri
-
24.03.2018 Anadolu'ya yerleştirilen Kumanlar (Manavlar)
-
25.03.2017 Hükümet-i Muvakkate / Rodop Geçici İdaresi
-
16.03.2017 Harp tarihçilerimiz ve Bursalı Mehmet Nihat Bey (1886-1928)
-
22.05.2016 Denize atılan çiçekler: Kafkas sürgününe anma
-
03.04.2016 Özbekistan… Tarihini koruyamayan kent: Hokant…
-
26.03.2016 Ermeni Tehciri
-
25.03.2015 Eski Zağra Müftüsü'nün gözünden 93 Harbi