- Makaleyi Paylaş
- Facebook'ta Paylaş
- Twitter'da Paylaş
- 19 Şubat 2018, Pazartesi 21:31
1970-1978 yılları arasında yurt dışında bulunuyorduk... 1977 yılında yani Türkiye’ye (Bursa’ya) dönmeden yaklaşık 7-8 ay önce o zamanki D.Hakimiyet gazetesinde köşe yazıları yazmaya başladık...
Yazılarımızın konusu tabii uzmanlık alanımız olan belediyecilik, şehircilik ve çevre idi...
Gazeteye yurt dışından gönderdiğimiz ilk yazı “Bursa’ya Tren Gelmelidir“ başlığını taşıyordu...
Aradan uzun yıllar geçti kentimiz ülkemizin ulusal demir yolu ağına hâlâ bağlanmadı.
Bu süre zarfında konuyu biz de siyaset, medya, yerel yönetim ve sivil toplum zeminlerinde birçok defa dile getirdik... İlgililere, yetkililere görüş ve düşüncelerimizi aktardık...
Şüphesiz Bursa’mıza demir yolu rüyası 1960’lı yılların başlarında Türkiye’nin ilk ve örnek Organize Sanayi Bölgesi kurulduğu zamanlar başlamıştı...
Aradan geçen 50 yıl içerisinde demir yolu konusu kent dinamiklerince her zaman ve zeminde gündemde tutuldu...
Ancak bugüne kadar çeşitli siyasi iktidarlar tarafından yapılan açıklamalara, verilen sözlere rağmen kentimizin demir yolu rüyası bir türlü gerçekleşmedi.
Bugün ülkemizde sanayinin en önemli merkezlerinden birisi olarak kabul edilen Bursa’dan başka ulusal demir yolu şebekesine bağlanmayı hak eden başka bir kentimiz olduğunu düşünmüyoruz...
Her yıl bütçeden demir yollarına ayrılan kaynaklardan yılda birkaç yüz milyon dolar Bursa demir yolu projesinin hayata geçirilmesi için ayrılabilmiş olsaydı demir yolu yatırımını birkaç yılda tamamlamak mümkün olabilirdi.
Kaldı ki bu yatırım etaplara ayrılıp öncelikle Bursa-Yenişehir hattı inşa edilip daha sonra da İstanbul Ankara hızlı tren hattına bağlanabilirdi.
Bütün bunlar yapılmadığı gibi kentimiz ve ülkemiz ekonomisi için hayati öneme sahip bu proje için uzun yıllar bütçeye her yıl bin TL’lik sembolik iz bedelleri konulmakla yetinildi.
Geçen yıllarda ise yılan hikâyesine dönen bu projede güzergah değişiklikleri yapıldı ihaleler iptal edildi...
Buraya kadar kentimiz için hayati öneme sahip yapımı yılan hikayesine dönen Bandırma-Bursa-Bilecik (Osmaneli) demir yolu projesinin yaklaşık 50 yıllık serüvenini kısaca özetledik...
Şimdi de demir yolu projesinin uzun süreci ile ilgili kısa ayrıntı bilgiler vermek istiyoruz.
Demir yolu projesi ile ilgili olarak ilk ciddi adım 1980’lerin başında fizibilite etütleri yapılarak atıldı.
Uygulama projeleri de 1980’li yılların sonlarında zamanın Bayındırlık ve İskan Bakanı hemşehrimiz Sayın Hüsamettin Örüç döneminde ihale edilerek 2002 yılında ancak tamamlanabilmişti…
İlk fizibilite ve uygulama projelerinin üzerinden uzun yıllar geçtikten sonra projenin bir türlü hayata geçirilememesi sebebiyle mevzubahis demir yolu hattının fizibilite ve uygulama projelerinde hızlı trene göre revizyon yapılarak güncellenmesi gerekli görüldü.
Bunun üzerine fizibilite ve projelerin revize edilerek güncellenmesi işi 2007 tarihinde DLH tarafından ihale edilerek 2009 yılında tamamlandı.
Bu arada proje DPT’nin de onayından geçirilerek yatırım programlarına alındı ve birkaç yıldan beri yatırım bedeli olarak her yıl bütçeye bin TL sembolik iz bedeli konuldu...
Bu süreç içerisinde bir taraftan da projenin finansmanı için kaynak aranmaya başlandı.
Önce uygun şartlar ile dış kredi arandı ancak başarılı olunamadı. Daha sonra kendi bütçe imkânlarımız ile yapılması düşünüldü ancak yeterli ödenek ayrılması imkânı bulunulamadı.
Bu arada yap-işlet-devret finansman modeli devreye sokularak ihale edilmesi gündeme geldi ise de bu alternatif de hayata geçirilemedi...
MAKALEYE YORUM YAZIN
-
03.09.2018 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE KARŞI DÜNYA KENTLERİ NE YAPIYOR(2)
-
27.08.2018 BATILI KENTLER VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ(1)
-
20.08.2018 YÜKSEK YAPILARIN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE OLUMSUZ ETKİLERİ
-
13.08.2018 NASA: KENTLERİMİZDEKİ SEL BASKINLARININ VE AŞIRI SICAKLIĞIN SEBEBİ BETON!
-
06.08.2018 Yeni yağış rejimi ve alınması gerekli tedbirler
-
11.06.2018 BATI KENTLERİNDE OTOPARK UYGULAMALARI
-
02.06.2018 DOĞAL AFETLER (DEPREM, HEYELAN, SEL VS.) KENTLERİMİZ VE BURSA
-
14.05.2018 YENİ BÜYÜKŞEHİR STATÜSÜ VE GERÇEKLER
-
07.05.2018 ÇEVRE KONUSU BİR DEVLET POLİTİKASI OLMALIDIR!
-
30.04.2018 BÜYÜKŞEHİR VE ULUDAĞ MASTER PLANI
-
23.04.2018 YAĞMURLAR SEL BASKINLARI VE KENTLERİMİZ
-
16.04.2018 BURSA MARKA KENT PROJESİ
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
31.03.2018 BEN... BEN... BEN... BİLİRİM...
-
25.03.2018 AVRUPA PARLAMENTOSU YAYA HAKLARI BİLDİRGESİ...
-
20.03.2018 2030 YILI BURSA HAYALİMİZ...
-
12.03.2018 EKO KENTLER (3)
-
06.03.2018 EKO KENTLER(2)
-
27.02.2018 EKO KENTLER...(1)
-
13.02.2018 Batı'daki yüksek hız trenleri ve Bursa.. (1)
-
08.02.2018 Kentlerimiz ve stratejik bakış
-
08.02.2018 Almanya'da kentsel dönüşüm..
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(2)
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(1)
-
08.02.2018 Yeni imar affı mı geliyor ?
-
08.02.2018 AR-GE'deki durumumuz ve alınması gerekli tedbirler...
-
08.02.2018 Kentsel dönüşüm ve Almanya örneği
-
08.02.2018 Büyükşehir şişe suyu ve gerçekler...
-
08.02.2018 Avrupa kentli hakları deklerasyonu ve kent vizyonu
-
08.02.2018 Hava kirliliği ve partikül sorunu...
-
08.02.2018 Bursa ana ulaşım planında temel ilkeler
-
08.02.2018 Yüksek yapılar hala tartışılıyor
-
08.02.2018 Kentsel dönüşümde gerçekler görülmeye başlandı!..
-
08.02.2018 Bursa'nın önemli sorunları ve çözümleri...
-
08.02.2018 6306 sayılı kentsel dönüşüm yasası neler getiriyor?...(2)
-
08.02.2018 10.plan ve gerçekler...
-
08.02.2018 Gerçek kentsel dönüşüm nedir ne değildir ?..
-
08.02.2018 Dünyada değişim ve yeni yönetim anlayışı..
-
08.02.2018 Batı'nın çağdaş kentlerinden imar ve planlama örnekleri...
-
07.02.2018 Ünlü düşünür Bernard Shaw ne diyor…
-
07.02.2018 Baz istasyonları
-
07.02.2018 Batı’nın çağdaş kentlerinden
-
07.02.2018 Almanya’da çevre dostu jeotermik bir proje..
-
07.02.2018 Uludağ’da yetki kargaşası hala sona ermedi…
-
07.02.2018 Doğal afetler ve felç olan teknik alt yapı…
-
07.02.2018 Büyük kentlerimiz ve yüksek nüfus artış hızı
-
07.02.2018 AVM yasası TBMM’de görüşülürken
-
07.02.2018 Kentsel rantların paylaşımı ve gerçekler
-
07.02.2018 Belediyelerin gayrimenkul satışları
-
07.02.2018 Hava kirliliği kabusu geri geldi…
-
07.02.2018 Büyükşehir statüsü 81 ilimize yaygınlaştırılabilir mi?
-
07.02.2018 Otobüs terminali ve hafif raylı sistem…
-
07.02.2018 Yeni batı OSB ve gerçekler… ( 2 )
-
07.02.2018 Yeni Batı OSB ve gerçekler.. ( 1 )
-
07.02.2018 Yeni ÇED yönetmeliği neler getiriyor…
-
07.02.2018 Zeytinliklerimiz ve gerçekler…
-
07.02.2018 Kent merkezleri ve paralı motorlu vasıta girişi…
-
07.02.2018 Yeniden başlarken…