- Makaleyi Paylaş
- Facebook'ta Paylaş
- Twitter'da Paylaş
- 08 Şubat 2018, Perşembe 15:36
Biz uzun yıllardan beri gerek bu sütunlarda gerekse diğer zeminlerde kentimizin ihtiyaçlarına cevap veren “Ana Ulaşım” (master) planın olmadığını, bir taraftan il çevre düzeni ve metropol ölçekte nazım imar planı gibi üst ölçekli planlar yapılırken diğer taraftan da ana ulaşım planının da acilen hazırlanması gerektiğini ifade ediyoruz...
Gerçi geçen yıllarda kent içi ulaşım planı hazırlandı ancak bu plan Bursa’mızın kent içi ulaşım sorunlarını çözmek için yeterli olamadı. Ayrıca dünyada kent içi ulaşımında yaşanan gelişmeler dikkate alınmadan çok dar bir perspektiften hazırlandı...
Esasen bugün Bursa’mızın kent içi ulaşımı eskisinden de kötü hale gelmişse bu planın sorunları çözmeye yeterli olmadığının açık bir göstergesidir...
Bugün ana ulaşım (master) planında dikkate alınmasını gerekli gördüğümüz, bütün gelişmiş Batı ülkelerindeki kentlerde esas alınan bazı temel kriter ve ilkeleri kısa başlıklar halinde özetlemek istiyoruz...
Daha sonraki yazılarımızda da bu ilkeler ışığında yapılması gerekli çalışmalardan örnekler vermeye gayret edeceğiz...
-Öncelikle kent içi ulaşımda öncelikli olarak motorlu taşıtlar yerine insanların taşınması hedef alınmalıdır.
-Kent içi ana ulaşım planı kentimizin metropol ölçekli nazım ve uygulama imar planlarıyla bir bütün olarak hazırlanmalıdır.
-Kent içi ulaşım kamu hizmeti olarak düşünülmeli ve öncelik toplu taşıma sistemlerine verilmelidir.
-Kent içi toplu taşımada bizim uzun yıllar evvel başlattığımız raylı sistem temel alınmalı, tramvay ve lastik tekerlekli dikey hatlarla desteklenmelidir.
-Kent merkezinde raylı sistem mutlaka yer altına alınmalı (metro) ve belirli noktalarda hafif raylı sistem ile entegrasyonu sağlanmalıdır.
-Yine kentimizin belirli noktalarında Monaray ve Finiküler sistemler ve teleferik hafif raylı sistem ile entegre olarak düşünülmelidir.
-Ana ulaşım (master) planı, merkezi yönetim temsilcileri, yerel yönetimler, üniversitenin ilgili bölüm temsilcileri, ilgili meslek odaları ve sivil toplum kuruluşları ile birlikte bilimsel, teknolojik, uzun vadeli, şeffaf bir yaklaşım ve anlayış doğrultusunda hazırlanmalıdır.
-Ana ulaşım planı hazırlanırken kentimizin doğal ve tarihi yapısı dikkate alınmalı, bu dokuya zarar verecek uygulamalardan kaçınılmalıdır.
-Ana ulaşım planında kentimizin coğrafi ve topoğrafik yapısı yanında ekonomik, kültürel ve turizm potansiyeli de göz önünde tutulmalıdır.
-Kent içi ulaşım hızlı, güvenilir, konforlu ve ucuz olmalı ulaşım sistemleri arasında ücret de dahil olmak üzere ahenk ve uyum bulunmalıdır.
-Ana ulaşım planında kent içi ulaşım karayollarına ilaveten demiryolu, denizyolu ve havayolu ulaşımı ile de bütünlük içinde ele alınıp entegrasyonu sağlanmalıdır.
-Batı ülkelerindeki B.Şehirlerin birçoğunda örneklerini gördüğümüz kent merkezine motorlu vasıtaların sokulmaması veya girişin sınırlandırılıp zorlaştırılması uygulamaları kent içi ulaşım planında mutlaka yer almalıdır.
-Toplu taşım araçları ve sistemleri özürlü ve engellilere uygun bir biçimde düzenlenmelidir.
-İstanbul B.Şehir Belediyesinin Çevre düzeni planında Bursa’yı da içine alan Bütün Marmara bölgesini de planlayan, adeta Marmara’daki kentlerimizi İstanbul’un arka bahçesi yapan plan ve uygulamalarına karşı ( Ro-Ro, yeni OSB ler, Başta boyahaneler olmak üzere kirletici sanayilerin. Bursa’ya gelmesi vs. ) gerekli önleyici tedbirler alınmalıdır..
Kent içi ulaşım planlanmasının önemli bir ayağı da trafik düzenlemeleridir ki bu konuya da başka bir yazımızda değineceğiz..
MAKALEYE YORUM YAZIN
-
03.09.2018 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE KARŞI DÜNYA KENTLERİ NE YAPIYOR(2)
-
27.08.2018 BATILI KENTLER VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ(1)
-
20.08.2018 YÜKSEK YAPILARIN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE OLUMSUZ ETKİLERİ
-
13.08.2018 NASA: KENTLERİMİZDEKİ SEL BASKINLARININ VE AŞIRI SICAKLIĞIN SEBEBİ BETON!
-
06.08.2018 Yeni yağış rejimi ve alınması gerekli tedbirler
-
11.06.2018 BATI KENTLERİNDE OTOPARK UYGULAMALARI
-
02.06.2018 DOĞAL AFETLER (DEPREM, HEYELAN, SEL VS.) KENTLERİMİZ VE BURSA
-
14.05.2018 YENİ BÜYÜKŞEHİR STATÜSÜ VE GERÇEKLER
-
07.05.2018 ÇEVRE KONUSU BİR DEVLET POLİTİKASI OLMALIDIR!
-
30.04.2018 BÜYÜKŞEHİR VE ULUDAĞ MASTER PLANI
-
23.04.2018 YAĞMURLAR SEL BASKINLARI VE KENTLERİMİZ
-
16.04.2018 BURSA MARKA KENT PROJESİ
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
31.03.2018 BEN... BEN... BEN... BİLİRİM...
-
25.03.2018 AVRUPA PARLAMENTOSU YAYA HAKLARI BİLDİRGESİ...
-
20.03.2018 2030 YILI BURSA HAYALİMİZ...
-
12.03.2018 EKO KENTLER (3)
-
06.03.2018 EKO KENTLER(2)
-
27.02.2018 EKO KENTLER...(1)
-
19.02.2018 Batının yüksek hız trenleri ve Bursa (2)
-
13.02.2018 Batı'daki yüksek hız trenleri ve Bursa.. (1)
-
08.02.2018 Kentlerimiz ve stratejik bakış
-
08.02.2018 Almanya'da kentsel dönüşüm..
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(2)
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(1)
-
08.02.2018 Yeni imar affı mı geliyor ?
-
08.02.2018 AR-GE'deki durumumuz ve alınması gerekli tedbirler...
-
08.02.2018 Kentsel dönüşüm ve Almanya örneği
-
08.02.2018 Büyükşehir şişe suyu ve gerçekler...
-
08.02.2018 Avrupa kentli hakları deklerasyonu ve kent vizyonu
-
08.02.2018 Hava kirliliği ve partikül sorunu...
-
08.02.2018 Yüksek yapılar hala tartışılıyor
-
08.02.2018 Kentsel dönüşümde gerçekler görülmeye başlandı!..
-
08.02.2018 Bursa'nın önemli sorunları ve çözümleri...
-
08.02.2018 6306 sayılı kentsel dönüşüm yasası neler getiriyor?...(2)
-
08.02.2018 10.plan ve gerçekler...
-
08.02.2018 Gerçek kentsel dönüşüm nedir ne değildir ?..
-
08.02.2018 Dünyada değişim ve yeni yönetim anlayışı..
-
08.02.2018 Batı'nın çağdaş kentlerinden imar ve planlama örnekleri...
-
07.02.2018 Ünlü düşünür Bernard Shaw ne diyor…
-
07.02.2018 Baz istasyonları
-
07.02.2018 Batı’nın çağdaş kentlerinden
-
07.02.2018 Almanya’da çevre dostu jeotermik bir proje..
-
07.02.2018 Uludağ’da yetki kargaşası hala sona ermedi…
-
07.02.2018 Doğal afetler ve felç olan teknik alt yapı…
-
07.02.2018 Büyük kentlerimiz ve yüksek nüfus artış hızı
-
07.02.2018 AVM yasası TBMM’de görüşülürken
-
07.02.2018 Kentsel rantların paylaşımı ve gerçekler
-
07.02.2018 Belediyelerin gayrimenkul satışları
-
07.02.2018 Hava kirliliği kabusu geri geldi…
-
07.02.2018 Büyükşehir statüsü 81 ilimize yaygınlaştırılabilir mi?
-
07.02.2018 Otobüs terminali ve hafif raylı sistem…
-
07.02.2018 Yeni batı OSB ve gerçekler… ( 2 )
-
07.02.2018 Yeni Batı OSB ve gerçekler.. ( 1 )
-
07.02.2018 Yeni ÇED yönetmeliği neler getiriyor…
-
07.02.2018 Zeytinliklerimiz ve gerçekler…
-
07.02.2018 Kent merkezleri ve paralı motorlu vasıta girişi…
-
07.02.2018 Yeniden başlarken…