- Makaleyi Paylaş
- Facebook'ta Paylaş
- Twitter'da Paylaş
- 08 Şubat 2018, Perşembe 15:22
SAYIN ALİNUR AKTAŞ’A AÇIK MEKTUP
SAYIN BAŞKANIM;
Öncelikle yeni görevinizi bir daha en içten dileklerimle tebrik ediyor ve hayırlı uğurlu olmasını diliyorum.
Gerek yurt dışı gerekse yurt içindeki uzun yıllar süren Yerel Yönetimler (Belediyecilik, şehircilik ve çevre) konularındaki teorik ve pratik tecrübelerimden esinlenerek kentimizin sorunları ve çözüm yolları hakkındaki görüş ve düşüncelerimi aşağıda kısa başlıklar halinde özetlemiş bulunuyorum…
-1998 Çevre düzeni planı günümüzün sorunlarını çözmeye tam anlamıyla yeterli olamamaktadır. 2010-2012 yılları arasında benim de katıldığım 2 yıl süren çalışmalarla tamamlanan kentlerin anayasası niteliğindeki Bursa 2030 yılı Çevre düzeni planı aradan geçen 5 yıldan fazla süre içerisinde onanmamıştır.
Bir an önce ilgili Bakanlık tarafından onanması için gerekli girişimlerde bulunulmasını ve hemen arkasından da 1/ 25 bin ve 1/5 binlik nazım imar planların tamamlanması son derece önem taşımaktadır.
-Kentimizin en önemli ve öncelikli sorunlarından birisi olan kent içi ulaşımda, ulaşımın omurgasını teşkil eden Kent İçi Hafif Raylı Sistem ile entegre olarak kent merkezinde trafiğin bir bölümünü yer altına indirecek Metro inşasının etüt ve projelerine acilen başlanılmalıdır. Bu konuyu 1978’den beri birçok zeminde dile getirmeye çalışıyoruz.
-Bizim de fizibilite ve proje aşamalarında belirleyici görevler üstlendiğimiz Hafif Raylı Sistemin mevcut kapasitesini önemli oranda arttırabilmek için katardaki vagon sayısını 4’ten 5’e çıkarmak, buna paralel olarak da durak boylarını arttırmak, elektrifikasyon, ray hatlarının revizyonu vs. gibi değişiklikleri bir an önce gündeme getirmek gerektiğine inanıyoruz.
-Ayrıca HRS duraklarının yakın çevresinde (yürüme mesafesinde) özel arabalar için açık otopark yapılması ve doğu batı aksındaki HRS batçıkları üzerinde hemzemindeki kavşaklarda kuzey-güney trafik yoğunluğunun yonca yaprağı veya benzeri yöntemlerle çözülmesi…
-Santral Garaj -Otobüs terminali hattının tramvay yerine HRS’ye dönüşmesi, Demirtaş OSB ve Ovaakça-Demirtaş yerleşim birimine uzatılması ciddi olarak düşünülmelidir. Bizim yerel yönetimlerde görevde olduğumuz dönemde 1990 yılında Alman Ober Mayer firmasına yaptırdığımız fizibilitede bu hat HRS olarak fizibil çıkmıştı.
-Kentsel dönüşüm özellikle Nilüfer’de tam bir kaos ve kargaşaya dönüşmüştür. Büyükşehir’den Bakanlık’tan alınan yetkiye istinaden onaylanan nazım plan değişiklikleri Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın belirlediği şartlara uymamaktadır…
Şöyle ki plan değişiklikleri ada bazında değil parsel bazında yapılmakta, 0.50 emsal artışlarına plan notları ile büyük oranlarda aşılmakta artan yoğunluğun ihtiyacı olan sosyal ve teknik altyapı düşünülmemekte ve mevcut yeşil alanlar dahi ortadan kaldırılmaktadır.
Müteahhit veya evleri kentsel dönüşüme girecek vatandaşlarımıza yurt dışında örneklerini gördüğümüz gibi ucuz kredi verilerek KDV muafiyeti sağlanarak ilave yoğunluk dolayısıyla kat artışını asgariye indirmek mümkündür.
-Bu konuda merkezi idare nezdinde gerekli girişimlerde bulunulmasını, teknik alt yapı için de BUSKİ’nin program ve bütçe hazırlıklarına şimdiden başlanılmasını, deprem anındaki toplanma bölgelerinin korunmasını önemli görüyoruz.
-Bursa ulaşım master planında Nilüfer ile ilgili ciddi hiçbir çözüm yer almamaktadır. Daha şimdiden özellikle ana arterlerde Nilüfer’de trafik durma noktasına gelmiştir. Bu sebeple Bursa Ulaşım Master planı ile Nilüfer entegre hale getirilmeli ve yeni alternatif yollar açılmalıdır.
-İstanbul 2009 yılı onaylı İl Çevre Düzeni planında kirletici sanayilerin ve yeni nüfusun Başta Bursa çevresi olmak üzere Trakya ve çevredeki illere kaydırılması öngörülmüştür.
Kirletici sanayilerin kentimize gelmesi önlenmeli, yeni sanayi bölgesi açmak yerine mevcut sanayi bölgelerindeki önemli orandaki boş kapasiteler değerlendirilmelidir.
-Kısacası İstanbul İl çevre düzeni planının Bursa’ya olumsuz etkileri konusunda gerekli önlemler bir an önce alınmalı, Bursa İstanbul’un arka bahçesi olma konumundan çıkarılmalıdır.
-Kentimiz içme suyu şebekesine çeşitli sebeplerle Bursa Ovası’ndaki derin kuyulardan direkt olarak su pompalanmakta ve doğancı ve Nilüfer barajlarından gelip Dobruca içme suyu arıtma tesisinden geçerek şehir şebekesine verilen içme suyumuzun kalitesi hem fiziksel hem de kimyasal olarak bozulmaktadır. Bu konuda tedbirler alınmasını ve derin kuyulardan şebekeye basılan suyun gerekli analizlerden geçirilerek şebekeye verilmesi sağlanmalıdır.
- Kentimizde esasen büyük ölçüde kaybettiğimiz tarım alanları, ormanlarımız ve köyden mahalleye dönüşen yerleşim birimlerimizdeki meraların korunmasına özel bir önem ve ağırlık verilmelidir.
Saygılarımla
-Nilüfer Belediyesi Kurucu Başkanı ( 1989-1994 )
-Nilüfer Belediyesi Başkan Danışmanı
MAKALEYE YORUM YAZIN
-
03.09.2018 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE KARŞI DÜNYA KENTLERİ NE YAPIYOR(2)
-
27.08.2018 BATILI KENTLER VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ(1)
-
20.08.2018 YÜKSEK YAPILARIN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE OLUMSUZ ETKİLERİ
-
13.08.2018 NASA: KENTLERİMİZDEKİ SEL BASKINLARININ VE AŞIRI SICAKLIĞIN SEBEBİ BETON!
-
06.08.2018 Yeni yağış rejimi ve alınması gerekli tedbirler
-
11.06.2018 BATI KENTLERİNDE OTOPARK UYGULAMALARI
-
02.06.2018 DOĞAL AFETLER (DEPREM, HEYELAN, SEL VS.) KENTLERİMİZ VE BURSA
-
14.05.2018 YENİ BÜYÜKŞEHİR STATÜSÜ VE GERÇEKLER
-
07.05.2018 ÇEVRE KONUSU BİR DEVLET POLİTİKASI OLMALIDIR!
-
30.04.2018 BÜYÜKŞEHİR VE ULUDAĞ MASTER PLANI
-
23.04.2018 YAĞMURLAR SEL BASKINLARI VE KENTLERİMİZ
-
16.04.2018 BURSA MARKA KENT PROJESİ
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
31.03.2018 BEN... BEN... BEN... BİLİRİM...
-
25.03.2018 AVRUPA PARLAMENTOSU YAYA HAKLARI BİLDİRGESİ...
-
20.03.2018 2030 YILI BURSA HAYALİMİZ...
-
12.03.2018 EKO KENTLER (3)
-
06.03.2018 EKO KENTLER(2)
-
27.02.2018 EKO KENTLER...(1)
-
19.02.2018 Batının yüksek hız trenleri ve Bursa (2)
-
13.02.2018 Batı'daki yüksek hız trenleri ve Bursa.. (1)
-
08.02.2018 Kentlerimiz ve stratejik bakış
-
08.02.2018 Almanya'da kentsel dönüşüm..
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(2)
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(1)
-
08.02.2018 Yeni imar affı mı geliyor ?
-
08.02.2018 AR-GE'deki durumumuz ve alınması gerekli tedbirler...
-
08.02.2018 Kentsel dönüşüm ve Almanya örneği
-
08.02.2018 Büyükşehir şişe suyu ve gerçekler...
-
08.02.2018 Avrupa kentli hakları deklerasyonu ve kent vizyonu
-
08.02.2018 Hava kirliliği ve partikül sorunu...
-
08.02.2018 Bursa ana ulaşım planında temel ilkeler
-
08.02.2018 Yüksek yapılar hala tartışılıyor
-
08.02.2018 Kentsel dönüşümde gerçekler görülmeye başlandı!..
-
08.02.2018 6306 sayılı kentsel dönüşüm yasası neler getiriyor?...(2)
-
08.02.2018 10.plan ve gerçekler...
-
08.02.2018 Gerçek kentsel dönüşüm nedir ne değildir ?..
-
08.02.2018 Dünyada değişim ve yeni yönetim anlayışı..
-
08.02.2018 Batı'nın çağdaş kentlerinden imar ve planlama örnekleri...
-
07.02.2018 Ünlü düşünür Bernard Shaw ne diyor…
-
07.02.2018 Baz istasyonları
-
07.02.2018 Batı’nın çağdaş kentlerinden
-
07.02.2018 Almanya’da çevre dostu jeotermik bir proje..
-
07.02.2018 Uludağ’da yetki kargaşası hala sona ermedi…
-
07.02.2018 Doğal afetler ve felç olan teknik alt yapı…
-
07.02.2018 Büyük kentlerimiz ve yüksek nüfus artış hızı
-
07.02.2018 AVM yasası TBMM’de görüşülürken
-
07.02.2018 Kentsel rantların paylaşımı ve gerçekler
-
07.02.2018 Belediyelerin gayrimenkul satışları
-
07.02.2018 Hava kirliliği kabusu geri geldi…
-
07.02.2018 Büyükşehir statüsü 81 ilimize yaygınlaştırılabilir mi?
-
07.02.2018 Otobüs terminali ve hafif raylı sistem…
-
07.02.2018 Yeni batı OSB ve gerçekler… ( 2 )
-
07.02.2018 Yeni Batı OSB ve gerçekler.. ( 1 )
-
07.02.2018 Yeni ÇED yönetmeliği neler getiriyor…
-
07.02.2018 Zeytinliklerimiz ve gerçekler…
-
07.02.2018 Kent merkezleri ve paralı motorlu vasıta girişi…
-
07.02.2018 Yeniden başlarken…