- Makaleyi Paylaş
- Facebook'ta Paylaş
- Twitter'da Paylaş
- 07 Şubat 2018, Çarşamba 20:52
Geçtiğimiz hafta sonu kentimiz ve Marmara bölgesindeki bazı kentler hızı yer yer 120-30 km yi bulan lodos sebebiyle büyük bir doğal afet yaşadılar.
Kentimiz Bursa ve bölgemizdeki diğer bazı kentlerde önemli can ve mal kayıpları yaşandı.
Dikkatimizi çeken hususlardan en önemlisi teknik alt yapının yer altına alınmamasıdır.
1989-1994 döneminde Nilüfer Belediye Başkanı seçildiğimiz dönemin hemen başında ilk icraatlarımızdan birisi Nilüfer’de konunun uzmanı olan bir heyete zemin etütlerini yaptırıp zeminin depreme karşı mukavemetini ölçtürmek olmuştu.
Diğer ikinci önceliğimiz de teknik alt yapıya (su kanalizasyon vs) başlamadan önce Büyük Şehir bünyesindeki Alt Yapı Koordinasyon merkezi AYKOME’yi toplantıya çağırmış ve galeri sistemini gündeme getirmiştim.
Bu toplantılarda kendilerine gelişmiş batı ülkelerinde en küçük yerleşim biriminden en büyüğüne kadar her birinde bundan 100 yıl öncesinden uygulanmasına başlanan galeri sistemini anlatmak ve planlı ve çağdaş bir kent olarak Nilüfer’de de bu sisteme geçmek gerektiğini detaylı olarak izah ettim.
Galeri sisteminde her kurum ve kuruluş kendisi ayrı ayrı teknik alt yapı yapmak yerine su, kanalizasyon, elektrik, doğalgaz hatta yüksek gerilim hatlarını müşterek olarak projelendirilip inşa edilecek yer altı galerisinden geçirmek suretiyle batılı standartlarda teknik alt yapı inşasını gerçekleştirmiş olacaktık.
Toplantıya katılan merkezi idareye ait müdürler, bölge müdürleri prensip olarak evet demelerine rağmen ülkemizdeki bürokratik engel ve formaliteler böyle bir çalışmayı maalesef engellemiş ve bir süre bekledikten sonra ilgili kurum ve kuruluşlardan olumlu cevap alınamayacağı kesinleşince de eski klasik usule dönmekten başka çare kalmamıştı.
Biz bu konuyu çağdaş bir kentte önemli teknik alt yapı yatırımlarının çeşitli sebeplerle mutlaka yer altına alınmasını ve ayrı ayrı değil müşterek olarak inşa edilmesi gerektiğini birçok defa ve çeşitli zeminlerde gündeme getirmeye çalışsak da aradan uzun yıllar geçmesine rağmen bu projemiz maalesef hayata geçirilemedi.
Eğer böyle bir sistemi gerek Bursa’da gerekse diğer kentlerimizde hayata geçirebilmiş olsaydık başta deprem olmak üzere rüzgar, yangın heyelan sel vs gibi doğal afetlerin meydana getireceği risklerden önemli ölçüde korunmuş olacaktık.
Galeri sisteminin faydaları bununla da sınırlı kalmayacak yerleşim birimlerimizin içinden geçen gerek yüksek gerilim gerekse baz istasyonları vs’nin de elektromanyetik alan kirliliğinin insan sağlığına etkilerini en aza indirilecekti.
Bu sistemin maliyetinin de her bir alt yapının ayrı ayrı yapılmasından çok daha ekonomik olacağını ifade etmeye gerek görmüyoruz…
MAKALEYE YORUM YAZIN
-
03.09.2018 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE KARŞI DÜNYA KENTLERİ NE YAPIYOR(2)
-
27.08.2018 BATILI KENTLER VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ(1)
-
20.08.2018 YÜKSEK YAPILARIN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE OLUMSUZ ETKİLERİ
-
13.08.2018 NASA: KENTLERİMİZDEKİ SEL BASKINLARININ VE AŞIRI SICAKLIĞIN SEBEBİ BETON!
-
06.08.2018 Yeni yağış rejimi ve alınması gerekli tedbirler
-
11.06.2018 BATI KENTLERİNDE OTOPARK UYGULAMALARI
-
02.06.2018 DOĞAL AFETLER (DEPREM, HEYELAN, SEL VS.) KENTLERİMİZ VE BURSA
-
14.05.2018 YENİ BÜYÜKŞEHİR STATÜSÜ VE GERÇEKLER
-
07.05.2018 ÇEVRE KONUSU BİR DEVLET POLİTİKASI OLMALIDIR!
-
30.04.2018 BÜYÜKŞEHİR VE ULUDAĞ MASTER PLANI
-
23.04.2018 YAĞMURLAR SEL BASKINLARI VE KENTLERİMİZ
-
16.04.2018 BURSA MARKA KENT PROJESİ
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
31.03.2018 BEN... BEN... BEN... BİLİRİM...
-
25.03.2018 AVRUPA PARLAMENTOSU YAYA HAKLARI BİLDİRGESİ...
-
20.03.2018 2030 YILI BURSA HAYALİMİZ...
-
12.03.2018 EKO KENTLER (3)
-
06.03.2018 EKO KENTLER(2)
-
27.02.2018 EKO KENTLER...(1)
-
19.02.2018 Batının yüksek hız trenleri ve Bursa (2)
-
13.02.2018 Batı'daki yüksek hız trenleri ve Bursa.. (1)
-
08.02.2018 Kentlerimiz ve stratejik bakış
-
08.02.2018 Almanya'da kentsel dönüşüm..
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(2)
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(1)
-
08.02.2018 Yeni imar affı mı geliyor ?
-
08.02.2018 AR-GE'deki durumumuz ve alınması gerekli tedbirler...
-
08.02.2018 Kentsel dönüşüm ve Almanya örneği
-
08.02.2018 Büyükşehir şişe suyu ve gerçekler...
-
08.02.2018 Avrupa kentli hakları deklerasyonu ve kent vizyonu
-
08.02.2018 Hava kirliliği ve partikül sorunu...
-
08.02.2018 Bursa ana ulaşım planında temel ilkeler
-
08.02.2018 Yüksek yapılar hala tartışılıyor
-
08.02.2018 Kentsel dönüşümde gerçekler görülmeye başlandı!..
-
08.02.2018 Bursa'nın önemli sorunları ve çözümleri...
-
08.02.2018 6306 sayılı kentsel dönüşüm yasası neler getiriyor?...(2)
-
08.02.2018 10.plan ve gerçekler...
-
08.02.2018 Gerçek kentsel dönüşüm nedir ne değildir ?..
-
08.02.2018 Dünyada değişim ve yeni yönetim anlayışı..
-
08.02.2018 Batı'nın çağdaş kentlerinden imar ve planlama örnekleri...
-
07.02.2018 Ünlü düşünür Bernard Shaw ne diyor…
-
07.02.2018 Baz istasyonları
-
07.02.2018 Batı’nın çağdaş kentlerinden
-
07.02.2018 Almanya’da çevre dostu jeotermik bir proje..
-
07.02.2018 Uludağ’da yetki kargaşası hala sona ermedi…
-
07.02.2018 Büyük kentlerimiz ve yüksek nüfus artış hızı
-
07.02.2018 AVM yasası TBMM’de görüşülürken
-
07.02.2018 Kentsel rantların paylaşımı ve gerçekler
-
07.02.2018 Belediyelerin gayrimenkul satışları
-
07.02.2018 Hava kirliliği kabusu geri geldi…
-
07.02.2018 Büyükşehir statüsü 81 ilimize yaygınlaştırılabilir mi?
-
07.02.2018 Otobüs terminali ve hafif raylı sistem…
-
07.02.2018 Yeni batı OSB ve gerçekler… ( 2 )
-
07.02.2018 Yeni Batı OSB ve gerçekler.. ( 1 )
-
07.02.2018 Yeni ÇED yönetmeliği neler getiriyor…
-
07.02.2018 Zeytinliklerimiz ve gerçekler…
-
07.02.2018 Kent merkezleri ve paralı motorlu vasıta girişi…
-
07.02.2018 Yeniden başlarken…