- Makaleyi Paylaş
- Facebook'ta Paylaş
- Twitter'da Paylaş
- 07 Şubat 2018, Çarşamba 16:29
Ülkemiz gündeminde bir süreden beri kent merkezine motorlu vasıtaların paralı olarak girmesi ve kent merkezinin yayalara tahsis edilmesi gibi siyasi iktidarın bir projeden söz ediliyor…
Biz bu konuyu uzun yıllar önce de birkaç defa köşe yazılarımızda ve diğer zeminlerde dile getirmiş ve batı ülkelerindeki birçok Büyükşehirlerde uygulanan kent merkezini yayalaştırma projelerinden (Fussgāngerzone) de örnekler vermiştik…
Batı ülkelerinin birçok kent merkezinde bu trafik sistemi uzun yıllardan beri uygulanmakta olup başta Londra olmak üzere bazı kentler kent merkezine giren motorlu araçlardan ücret almakta bazı kentler de kent merkezine girişi caydırıcı hale getirecek tedbirleri devreye sokmaktadırlar.
Bizde bu sistemin uygulanabilmesi için öncelikle kent içi ulaşım alt yapısının hazırlanması gerekir.
-Öncelikle kent resmi kurumları, okul ve ticaret merkezlerini kentlerin uygun bölgelerindeki yeni cazibe merkezlerine taşımak gerekir. Biz yerel yönetimlerde görevde olduğumuz dönemde valilik, özel idare, milli eğitim, vakıflar vesaireyi yaptığımız planlama ile Çarşamba’ya nakletmenin en önemli alt yapısını hazırlamıştık.
-Özellikle kent merkezine giriş noktalarında çok katlı yer altı ve yer üstü otoparkları yapılması gerekir.
-Kentlerimizde, kent merkezlerine kentlerin çevresindeki her semtten metro ve raylı sistemler ve diğer toplu ulaşım araçları ile birkaç dakikalık aralıklarla yolcu taşıyacak kent içi ulaşım sisteminin kurulması gerekir.
-Kent merkezinde motorlu taşıtların bir bölümünü mutlaka yer altına indirecek metro inşaatları hizmete sokulmalıdır.
-Topoğrafyası uygun kentlerimiz ve kentlerimizde bisiklet kullanımını yaygınlaştıracak bisiklet yolu yapımına ağırlık verilmelidir.
-Bütün bu fiziki yapılara ilaveten ulaşım kültürü de önemlidir. Batı ülkelerinde kentlerin birçoğunda yüksek bürokratlar, bakanlar hatta başbakanlar bile evleri ile iş yerleri arasına toplu taşım araçları ile gidip gelmektedirler.
-Bu kültüre sahip yerel ve merkezi idare yöneticileri vatandaşlarını toplu taşım vasıtaları ile yolculuk yapmaya teşvik etmekte aynı zamanda da kentlerde yüksek oranlarda seyreden CO2 karbondioksit oranını da azaltmak için mesaj vermektedirler…
Londra örneğine gelince,
-Londra kent merkezinde 22 hektarlık bir alan paralı giriş kapsamında kalmaktadır.
-Giriş yasağı 07.00-18.30 arasında uygulanmaktadır.
-Giriş ücreti halen 7 sterlindir.
-Uzun yıllar süren hazırlıklardan sonra uygulama 2003 yılında başladı. Bu uygulama ile kent merkezine giren motorlu vasıta sayısında yüzde 30 düşüş sağlanabildi.
MAKALEYE YORUM YAZIN
-
03.09.2018 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE KARŞI DÜNYA KENTLERİ NE YAPIYOR(2)
-
27.08.2018 BATILI KENTLER VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ(1)
-
20.08.2018 YÜKSEK YAPILARIN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE OLUMSUZ ETKİLERİ
-
13.08.2018 NASA: KENTLERİMİZDEKİ SEL BASKINLARININ VE AŞIRI SICAKLIĞIN SEBEBİ BETON!
-
06.08.2018 Yeni yağış rejimi ve alınması gerekli tedbirler
-
11.06.2018 BATI KENTLERİNDE OTOPARK UYGULAMALARI
-
02.06.2018 DOĞAL AFETLER (DEPREM, HEYELAN, SEL VS.) KENTLERİMİZ VE BURSA
-
14.05.2018 YENİ BÜYÜKŞEHİR STATÜSÜ VE GERÇEKLER
-
07.05.2018 ÇEVRE KONUSU BİR DEVLET POLİTİKASI OLMALIDIR!
-
30.04.2018 BÜYÜKŞEHİR VE ULUDAĞ MASTER PLANI
-
23.04.2018 YAĞMURLAR SEL BASKINLARI VE KENTLERİMİZ
-
16.04.2018 BURSA MARKA KENT PROJESİ
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
31.03.2018 BEN... BEN... BEN... BİLİRİM...
-
25.03.2018 AVRUPA PARLAMENTOSU YAYA HAKLARI BİLDİRGESİ...
-
20.03.2018 2030 YILI BURSA HAYALİMİZ...
-
12.03.2018 EKO KENTLER (3)
-
06.03.2018 EKO KENTLER(2)
-
27.02.2018 EKO KENTLER...(1)
-
19.02.2018 Batının yüksek hız trenleri ve Bursa (2)
-
13.02.2018 Batı'daki yüksek hız trenleri ve Bursa.. (1)
-
08.02.2018 Kentlerimiz ve stratejik bakış
-
08.02.2018 Almanya'da kentsel dönüşüm..
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(2)
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(1)
-
08.02.2018 Yeni imar affı mı geliyor ?
-
08.02.2018 AR-GE'deki durumumuz ve alınması gerekli tedbirler...
-
08.02.2018 Kentsel dönüşüm ve Almanya örneği
-
08.02.2018 Büyükşehir şişe suyu ve gerçekler...
-
08.02.2018 Avrupa kentli hakları deklerasyonu ve kent vizyonu
-
08.02.2018 Hava kirliliği ve partikül sorunu...
-
08.02.2018 Bursa ana ulaşım planında temel ilkeler
-
08.02.2018 Yüksek yapılar hala tartışılıyor
-
08.02.2018 Kentsel dönüşümde gerçekler görülmeye başlandı!..
-
08.02.2018 Bursa'nın önemli sorunları ve çözümleri...
-
08.02.2018 6306 sayılı kentsel dönüşüm yasası neler getiriyor?...(2)
-
08.02.2018 10.plan ve gerçekler...
-
08.02.2018 Gerçek kentsel dönüşüm nedir ne değildir ?..
-
08.02.2018 Dünyada değişim ve yeni yönetim anlayışı..
-
08.02.2018 Batı'nın çağdaş kentlerinden imar ve planlama örnekleri...
-
07.02.2018 Ünlü düşünür Bernard Shaw ne diyor…
-
07.02.2018 Baz istasyonları
-
07.02.2018 Batı’nın çağdaş kentlerinden
-
07.02.2018 Almanya’da çevre dostu jeotermik bir proje..
-
07.02.2018 Uludağ’da yetki kargaşası hala sona ermedi…
-
07.02.2018 Doğal afetler ve felç olan teknik alt yapı…
-
07.02.2018 Büyük kentlerimiz ve yüksek nüfus artış hızı
-
07.02.2018 AVM yasası TBMM’de görüşülürken
-
07.02.2018 Kentsel rantların paylaşımı ve gerçekler
-
07.02.2018 Belediyelerin gayrimenkul satışları
-
07.02.2018 Hava kirliliği kabusu geri geldi…
-
07.02.2018 Büyükşehir statüsü 81 ilimize yaygınlaştırılabilir mi?
-
07.02.2018 Otobüs terminali ve hafif raylı sistem…
-
07.02.2018 Yeni batı OSB ve gerçekler… ( 2 )
-
07.02.2018 Yeni Batı OSB ve gerçekler.. ( 1 )
-
07.02.2018 Yeni ÇED yönetmeliği neler getiriyor…
-
07.02.2018 Zeytinliklerimiz ve gerçekler…
-
07.02.2018 Yeniden başlarken…