- Makaleyi Paylaş
- Facebook'ta Paylaş
- Twitter'da Paylaş
- 07 Şubat 2018, Çarşamba 17:29
Kentimizdeki Santral Garaj’ın kent merkezinde kalması ve kapasitesinin yetersizliği sebebiyle yerel yönetimlerde görevde olduğumuz 1989-1994 döneminde kentimize yeni ve çağdaş bir otobüs terminali kazandırmak için öncelikle uygun bir yer arayışına girildi.
Terminal için en uygun yer olarak arsanın mülkiyeti de büyükşehir belediyesine ait olan bugünkü alan belirlendi. Projeler yapılıp ihaleye çıkıldı ve temel atılarak inşaata başlanıldı.
Bizden sonraki dönemde yeni yönetim başlamış olan inşaatı durdurdu ve yerinin ve projenin uygun olmadığı gerekçesiyle terminal için yeni yer aramaya başladı.
Bir süre geçtikten sonra daha uygun bir yer bulunamayacağı anlaşılınca terminalin yine aynı yere yapılmasına ancak bu defa da projenin değiştirilmesine karar verildi.
Bu arada Büyükşehir Belediyesi terminal bitişiğindeki 92 dönümlük arsayı yabancı bir AVM zincirine sattı. Daha sonra buraya ikinci bir AVM daha yapıldı.
Yapılan imar planı değişiklikleri ile mevzubahis AVM’lere oldukça avantajlı imar hakları verilirken gerek terminal yönünde gerekse Yalova Yolu yönündeki çekme mesafelerinin çok yetersiz kaldığı görülmektedir…
Bu parsel için yapılan imar planı değişikliği ile kamuya ait Terminal giriş yolu ile otoparkın AVM tarafından adeta boğulmuş olduğunu son zamanlarda bu AVM’lere gelenlerin otopark yetersizliği sebebiyle arabalarını İstanbul - Bursa ana yolu kenarına park ettiklerini görmekteyiz.
Bizim bu yazımızda esas üzerinde durmak istediğimiz konu otobüs terminal ile kent merkezinin bağlantısının aradan uzun yıllar geçmiş olmasına rağmen hala toplu taşım aracı ( raylı sitem ) ile bağlanamamış olmasıdır.
Bizim dönemimizdeki raylı sistem projelerinde raylı sistemin kuzey hattının buraya da bağlanmasını öngörüyordu. Ancak çok geciktirildi. Daha sonra yine eski Santral Garaja Kent Meydanı(!)adı altında AVM yapılması bu bağlantıyı daha da zorlaştırdı…
Bu konuda Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Altepe’nin de çeşitli demeçleri oldu. Bir ara Otobüs terminalinin kent merkezine metrobüs ile bağlanması söz konusu idi. Daha sonra bu görüş yerini tramvaya terk etti.
Ancak gerek otobüs terminali gerekse yeni Yalova yolunda oluşan yüksek yoğunluk ve yakın zamanda bu yol üzerindeki ticari ve resmi kurum yapılarının daha da yoğunlaşacağı düşünüldüğünde bu güzergahta çalışması planlanan tramvay hattının da bu yolcu kapasitesini taşımayacağı açıktır.
Bütün bu sebeplerle biz ısrarla bizim dönemimizde planlanan ancak bugüne kadar bir türlü uygulanmasına başlanamayan eski santral garaj ile yeni Otobüs Terminali arasının hatta Ovaakçaya kadar uzatılacak hafif raylı sistem ile bağlanması gerektiğini düşünüyoruz...
Bu konudaki plan proje hazırlıkları bir an önce tamamlanarak bu hattın ihalesi yapılmalı ve inşasına bir an önce başlanılmalıdır…
MAKALEYE YORUM YAZIN
-
03.09.2018 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE KARŞI DÜNYA KENTLERİ NE YAPIYOR(2)
-
27.08.2018 BATILI KENTLER VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ(1)
-
20.08.2018 YÜKSEK YAPILARIN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE OLUMSUZ ETKİLERİ
-
13.08.2018 NASA: KENTLERİMİZDEKİ SEL BASKINLARININ VE AŞIRI SICAKLIĞIN SEBEBİ BETON!
-
06.08.2018 Yeni yağış rejimi ve alınması gerekli tedbirler
-
11.06.2018 BATI KENTLERİNDE OTOPARK UYGULAMALARI
-
02.06.2018 DOĞAL AFETLER (DEPREM, HEYELAN, SEL VS.) KENTLERİMİZ VE BURSA
-
14.05.2018 YENİ BÜYÜKŞEHİR STATÜSÜ VE GERÇEKLER
-
07.05.2018 ÇEVRE KONUSU BİR DEVLET POLİTİKASI OLMALIDIR!
-
30.04.2018 BÜYÜKŞEHİR VE ULUDAĞ MASTER PLANI
-
23.04.2018 YAĞMURLAR SEL BASKINLARI VE KENTLERİMİZ
-
16.04.2018 BURSA MARKA KENT PROJESİ
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
31.03.2018 BEN... BEN... BEN... BİLİRİM...
-
25.03.2018 AVRUPA PARLAMENTOSU YAYA HAKLARI BİLDİRGESİ...
-
20.03.2018 2030 YILI BURSA HAYALİMİZ...
-
12.03.2018 EKO KENTLER (3)
-
06.03.2018 EKO KENTLER(2)
-
27.02.2018 EKO KENTLER...(1)
-
19.02.2018 Batının yüksek hız trenleri ve Bursa (2)
-
13.02.2018 Batı'daki yüksek hız trenleri ve Bursa.. (1)
-
08.02.2018 Kentlerimiz ve stratejik bakış
-
08.02.2018 Almanya'da kentsel dönüşüm..
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(2)
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(1)
-
08.02.2018 Yeni imar affı mı geliyor ?
-
08.02.2018 AR-GE'deki durumumuz ve alınması gerekli tedbirler...
-
08.02.2018 Kentsel dönüşüm ve Almanya örneği
-
08.02.2018 Büyükşehir şişe suyu ve gerçekler...
-
08.02.2018 Avrupa kentli hakları deklerasyonu ve kent vizyonu
-
08.02.2018 Hava kirliliği ve partikül sorunu...
-
08.02.2018 Bursa ana ulaşım planında temel ilkeler
-
08.02.2018 Yüksek yapılar hala tartışılıyor
-
08.02.2018 Kentsel dönüşümde gerçekler görülmeye başlandı!..
-
08.02.2018 Bursa'nın önemli sorunları ve çözümleri...
-
08.02.2018 6306 sayılı kentsel dönüşüm yasası neler getiriyor?...(2)
-
08.02.2018 10.plan ve gerçekler...
-
08.02.2018 Gerçek kentsel dönüşüm nedir ne değildir ?..
-
08.02.2018 Dünyada değişim ve yeni yönetim anlayışı..
-
08.02.2018 Batı'nın çağdaş kentlerinden imar ve planlama örnekleri...
-
07.02.2018 Ünlü düşünür Bernard Shaw ne diyor…
-
07.02.2018 Baz istasyonları
-
07.02.2018 Batı’nın çağdaş kentlerinden
-
07.02.2018 Almanya’da çevre dostu jeotermik bir proje..
-
07.02.2018 Uludağ’da yetki kargaşası hala sona ermedi…
-
07.02.2018 Doğal afetler ve felç olan teknik alt yapı…
-
07.02.2018 Büyük kentlerimiz ve yüksek nüfus artış hızı
-
07.02.2018 AVM yasası TBMM’de görüşülürken
-
07.02.2018 Kentsel rantların paylaşımı ve gerçekler
-
07.02.2018 Belediyelerin gayrimenkul satışları
-
07.02.2018 Hava kirliliği kabusu geri geldi…
-
07.02.2018 Büyükşehir statüsü 81 ilimize yaygınlaştırılabilir mi?
-
07.02.2018 Yeni batı OSB ve gerçekler… ( 2 )
-
07.02.2018 Yeni Batı OSB ve gerçekler.. ( 1 )
-
07.02.2018 Yeni ÇED yönetmeliği neler getiriyor…
-
07.02.2018 Zeytinliklerimiz ve gerçekler…
-
07.02.2018 Kent merkezleri ve paralı motorlu vasıta girişi…
-
07.02.2018 Yeniden başlarken…