- Makaleyi Paylaş
- Facebook'ta Paylaş
- Twitter'da Paylaş
- 07 Şubat 2018, Çarşamba 17:22
Bundan evvelki yazımızda kentimizin Batısındaki tarım arazileri üzerine kurulması planlanan 1270 hektar büyüklündeki devasa bir alanı kapsaması öngörülen yeni Batı OSB hakkındaki görüş ve düşüncelerimizi dile geTIRmiş ve bu konunun İstanbul İl Çevre düzeni planının kentimize olumsuz yansımalarından sadece birisi olduğuna dikkat çekmiştik…
Bugün de kentimizin Batı bölgesindeki Nilüfer’e bağlı Çatalağıl ve Badırga, Karacabey’e bağlı Taşpınar ve Muratlı mahalle ( Köy ) sınırları içerisindeki tarım alanları üzerine kurulması düşünülen Yeni OSB ile ilgili görüşlerimizi dile geTIRmeye devam edeceğiz…
Kentimizde eski 2020 İl Çevre düzeni Planının günümüzün ihtiyaçlarına cevap verememesi üzerine 2010 yılında yeni 2030 İl çevre düzeni planı hazırlıklarına başlanıldı.
1/100 bin ölçekli il Çevre Düzeni Planının çeşitli zeminlerdeki (Kent Konseyi, Büyükşehir Belediyesi vb.) hazırlık çalışmalarının birçoğuna katılmış yapılan çalışmalara ait bilgi, belge ve dokümanları inceleme fırsatı bulmuş bir kimse olarak planın hazırlanmasında her kesimden geniş bir katılımın sağlandığını söylemek mümkündür.
İstanbul çevre düzeni planında İstanbul’u finans ticaret ve turizm merkezi haline getirip Bursa’yı Trakya ve diğer çevre illeri ile birlikte arka bahçe yapan plan kararlarına karşı ciddi önlemler alınmasını plan toplantılarında birçok defa dile getirdik…
Maalesef bu tedbirler alınmadığı gibi İstanbul İl Çevre düzeni Planı ile Bursa İl çevre düzeni planları arasındaki entegrasyondan bahsedilmişti.
Kentimiz açısından bunun olumsuz gelişmelerine şahit olmaya başladık…
-Önce Avrupa’dan İstanbul’a gelen TIR’ların İstanbul kent içi trafiğini olumsuz etkilememesi için Ro-Ro deniz araçları ile Mudanya limanı üzerinden Anadolu’ya geçmeleri sağlanmaya çalışıldı.
Mudanya’nın ve Bursa Mudanya arasındaki trafik ile TIR’ların egzoz gazlarından olumsuz etkilerini muhtelif zeminlerde dile getirilmesi üzerine TIR taşıyan Ro-Ro gemilerinin Trilye civarında yapılacak bir limana yanaşmalarına karar verildi…
-İstanbul’un çeşitli OSB’lerinde kendilerine ruhsat verilmeyen başta boyahaneler olmak üzere kirletici sanayiciler kentimizdeki OSB ve diğer sanayi bölgelerine gelmeye çoktan başladılar…
-İstanbul-İzmir otoyolunun Kentimiz sınırları içerisinde özellikle Orhangazi ve Gemlik ilçelerinde çok sayıda zeytin ağacının kesilmesine sebep olması yanında güzergahın Karacabey’deki verimli tarım arazilerinden değil Uluabat gölünün Güneyinden geçirilmesi yolunda akademik odalar ve çok sayıdaki sivil toplum örgütünün çabalarına rağmen otoyol güzergahı Karacabey bölgesindeki verimli tarım arazilerinden geçirilmişti.
Günümüzde görüyoruz ki yeni Açılmasına çalışılan Batı OSB’nin sınırları bu otoyola kadar uzanmaktadır... Otoyol Güzergahın Uluabat Gölünün Güneyine alınmamasındaki inat ve ısrar şimdi daha iyi anlaşılmaktadır..
-Kentimizin imar alanında anayasası niteliğinde olan !/100 bin ölçekli 2030 İl Çevre Düzeni planında ilke olarak kentimizde yeni OSB kurulması yerine mevcut OSB ve Islah OSB’lerdeki boş kapasitelerin doldurulması kararlaştırılmıştır...
Henüz birkaç yıl önce alınan ve 2030 Bursa perspektifine göre hazırlanan bu çevre düzeni planı yeni kurulmaya çalışılan OSB ile daha şimdiden büyük ölçüde yara almış olmaktadır…
-Yine bu plandaki temel hedeflerden birisi de Kentimize klasik OSB ve kirletici sanayiler yerine ileri teknoloji, araştırma geliştirme ve teknopark alanlarının oluşturulması idi... Yeni kurulacak OSB bu hedeflere ne kadar uygundur?
Bizim burada birkaç madde olarak sıraladığımız kentimizdeki nüfus artış hızına yeni ivme kazandıracak, doğanın tahribini, verimli tarım alanlarının ortadan kaldırılmasını, çevrenin daha fazla kirlenmesini tetikleyecek, plansız ve çarpık yapılaşmayı hızlandıracak bu ve benzeri karar ve uygulamalar ile ilgili olarak ciddi tedbirler alma zamanı gelmiş de geçmektedir bile…
MAKALEYE YORUM YAZIN
-
03.09.2018 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE KARŞI DÜNYA KENTLERİ NE YAPIYOR(2)
-
27.08.2018 BATILI KENTLER VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ(1)
-
20.08.2018 YÜKSEK YAPILARIN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE OLUMSUZ ETKİLERİ
-
13.08.2018 NASA: KENTLERİMİZDEKİ SEL BASKINLARININ VE AŞIRI SICAKLIĞIN SEBEBİ BETON!
-
06.08.2018 Yeni yağış rejimi ve alınması gerekli tedbirler
-
11.06.2018 BATI KENTLERİNDE OTOPARK UYGULAMALARI
-
02.06.2018 DOĞAL AFETLER (DEPREM, HEYELAN, SEL VS.) KENTLERİMİZ VE BURSA
-
14.05.2018 YENİ BÜYÜKŞEHİR STATÜSÜ VE GERÇEKLER
-
07.05.2018 ÇEVRE KONUSU BİR DEVLET POLİTİKASI OLMALIDIR!
-
30.04.2018 BÜYÜKŞEHİR VE ULUDAĞ MASTER PLANI
-
23.04.2018 YAĞMURLAR SEL BASKINLARI VE KENTLERİMİZ
-
16.04.2018 BURSA MARKA KENT PROJESİ
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
09.04.2018 BELEDİYELERİN ARSA SATIŞI VE BATI ÜLKELERİNDEN ÖRNEKLER
-
31.03.2018 BEN... BEN... BEN... BİLİRİM...
-
25.03.2018 AVRUPA PARLAMENTOSU YAYA HAKLARI BİLDİRGESİ...
-
20.03.2018 2030 YILI BURSA HAYALİMİZ...
-
12.03.2018 EKO KENTLER (3)
-
06.03.2018 EKO KENTLER(2)
-
27.02.2018 EKO KENTLER...(1)
-
19.02.2018 Batının yüksek hız trenleri ve Bursa (2)
-
13.02.2018 Batı'daki yüksek hız trenleri ve Bursa.. (1)
-
08.02.2018 Kentlerimiz ve stratejik bakış
-
08.02.2018 Almanya'da kentsel dönüşüm..
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(2)
-
08.02.2018 İmar ve planlamadaki kaos ve kargaşa nasıl önlenir...(1)
-
08.02.2018 Yeni imar affı mı geliyor ?
-
08.02.2018 AR-GE'deki durumumuz ve alınması gerekli tedbirler...
-
08.02.2018 Kentsel dönüşüm ve Almanya örneği
-
08.02.2018 Büyükşehir şişe suyu ve gerçekler...
-
08.02.2018 Avrupa kentli hakları deklerasyonu ve kent vizyonu
-
08.02.2018 Hava kirliliği ve partikül sorunu...
-
08.02.2018 Bursa ana ulaşım planında temel ilkeler
-
08.02.2018 Yüksek yapılar hala tartışılıyor
-
08.02.2018 Kentsel dönüşümde gerçekler görülmeye başlandı!..
-
08.02.2018 Bursa'nın önemli sorunları ve çözümleri...
-
08.02.2018 6306 sayılı kentsel dönüşüm yasası neler getiriyor?...(2)
-
08.02.2018 10.plan ve gerçekler...
-
08.02.2018 Gerçek kentsel dönüşüm nedir ne değildir ?..
-
08.02.2018 Dünyada değişim ve yeni yönetim anlayışı..
-
08.02.2018 Batı'nın çağdaş kentlerinden imar ve planlama örnekleri...
-
07.02.2018 Ünlü düşünür Bernard Shaw ne diyor…
-
07.02.2018 Baz istasyonları
-
07.02.2018 Batı’nın çağdaş kentlerinden
-
07.02.2018 Almanya’da çevre dostu jeotermik bir proje..
-
07.02.2018 Uludağ’da yetki kargaşası hala sona ermedi…
-
07.02.2018 Doğal afetler ve felç olan teknik alt yapı…
-
07.02.2018 Büyük kentlerimiz ve yüksek nüfus artış hızı
-
07.02.2018 AVM yasası TBMM’de görüşülürken
-
07.02.2018 Kentsel rantların paylaşımı ve gerçekler
-
07.02.2018 Belediyelerin gayrimenkul satışları
-
07.02.2018 Hava kirliliği kabusu geri geldi…
-
07.02.2018 Büyükşehir statüsü 81 ilimize yaygınlaştırılabilir mi?
-
07.02.2018 Otobüs terminali ve hafif raylı sistem…
-
07.02.2018 Yeni Batı OSB ve gerçekler.. ( 1 )
-
07.02.2018 Yeni ÇED yönetmeliği neler getiriyor…
-
07.02.2018 Zeytinliklerimiz ve gerçekler…
-
07.02.2018 Kent merkezleri ve paralı motorlu vasıta girişi…
-
07.02.2018 Yeniden başlarken…